søndag 26. april 2009

Birgitte`s laksegryte...Mmmm




I dag kommer det svigerforeldre på middag,og da tenkte jeg å lage en laksegryte.Det er en sunn middag som er veldig lett å lage og man slipper mange kjeler,da alt skal samles i samme gryte. Jeg begynner med å tine opp laksen,salte og peppre den godt.Så finner jeg frem alt jeg skal bruke som vårløk,tomat,paprika,ost,brocoli,grønnsaksblanding,mais,og sopp.her kan man bruke akkurat det man vil og liker,så man kan gjøre sin egen variant.Jeg bruker en ildfast form og startet med å legge fisken i bunn,så strør jeg det andre over .denne gangen skal jeg lage en hvit saus som jeg heller over,men pleier også å bruke en boks med fløte om man ikke vil ha hvit saus.man kan bruke div krydder,men salt og peppre godt.Så avslutter jeg med ost på toppen.Dette står i ovnen i ca 30-45 min,på 200-220 grader.Dette er en veldig sunn,god og lett middag som metter mange mager.Serveres med poteter og tyttebær ved siden av.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar