lørdag 6. juni 2009

Gammelt speil,ble til nytt``gammelt``

For 1 uke siden var jeg på fretex i oslo å tok meg en titt.Er jo alltid mye rart man finner på sånne steder,men også endel man fatisk kan ha bruk for som ikke koster så mye.I en krok fant jeg dette speilet som var priset til 250 kr.Det var ikke særlig fint og det var møkkete og mye flekker på speilet..Gikk litt frem og tilbake,men klarte liksom ikke helt å gi slipp på det..Til den prisen hadde jeg uansett ikke gjort en stor feil om jeg ikke skulle like det når jeg kom hjem,men tanken var å male og få det i min stil...Så i dag har jeg vasket og pusset bort litt møkk,og malt det i bomull farge og brusha over med en brun/beige farge for å få en litt mere røff overflate i gammel stil..Så dette ``nye`` speilet får plass i gangen i 2 etg:)


3 kommentarer:

  1. Kjempefint speil...

    Bruker du bare vanlig maling når du brusher over?? Hvordan gjør du det?

    SvarSlett
  2. Jeg har bare brukt vanlig maling ja,bruk bare rester av litt maling på svampen/papir og stryk forsiktig over i kanter,må jobbe litt med det så det ikke kommer for mye på et sted.jo midre maling på svampen/papiret,jo bedre..

    SvarSlett
  3. hvor mange strøk har du tatt? kan vannmaling brukes eller er det oljemaling

    SvarSlett