tirsdag 25. mai 2010

begynne å samle på sølv til lillegull

Jeg har lenge tenkt på at jeg vil samle på sølvtøy til lillegull, ikke lett å finne et som er fint og som kan passe til div stiler om noen år,men dette falt i smak. 
Grunnen til at jeg vil begynne å samle på dette er at jeg synes det vitig å ta vare på litt av de gamle tradisjonene med å samle på sølv,veldig fint å ha når man er voksen og skal dekke fine bord til familie/venner,og at det er ganske dyrt og derfor fint å starte i tidlig alder så man har litt tid på seg til å kunne ønske seg dette av olderforeldre,besteforeldre osv..

Jeg har hørt flere si at de ikke gidder å kjøpe dette til barna sine for det er så kjedlig å pusse sølv og det finnes mye fint som er billigere. Det som jeg synes er synd er at alt skal være så lettvint om dagen,man skal liksom ikke ta seg tid til noen ting og alt skulle vært gjort i går. 
Mange tenker også at man ikke gidder å samle på sølv til gutter,rett og slett for at det er gutter. 
Men for å si det sånn,hadde min samboer hatt en fin samling av sølvtøy hadde vi så klart brukt dette til spesielle anledninger som jul,bursdager,selskaper osv..Er ikke mange voksene som er i start fasen tar seg råd til å kjøpe dette,så derfor er det en fin muliget å begynne når barna er små. 
Jeg har nå sett på endel sølvtøy,og falt for Anitra..
Synes dette passer fint til både gutter og jenter,stilerent design,fine lilnjer og det ser ut som en liten krone på enden. 
Lillegull fyller 1 år om 3 uker,og da passer det fint å få sin først e del av sølvtøyet som skal følge han videre i livet:) 
Han skal så klart få noe som også er gøy for han å få nå,men sølvtøyet blir en slags ekstra gave:) 
Hva synes du om å spare på sølv til barn? 





1 kommentar:

  1. http://blogger-hjelp.blogspot.com/2010/02/hvordan-fa-automatisk-signatur-i-hvert.html

    SvarSlett